Tuesday, July 28, 2009

keberanian diri dicabar n tercabar
me, amrah, sabrina (amrah roomate, merangkap my classmate), n all my roomate, ira, n lela dh rncang nak kuar sblum cuti.
atas permintaan lela nk beli salted fish kat tanjung dawai utk mak dia sblum balik selngor...hehehe
kami rancang nk sewa keta sbb ramai n nak g byk tempat.
tp yg lawaknyer... dlm ramai2 suma x de lesen kcuali den.
kinah boleh bw keta (auto je, manual jarng bw) katanyer...
aku kata aku ada lesen tp x pnh bw jauh2 pas dpt lesen aku peram je lesen tu...
ada le g pusing2 ngn keta tu pon kat kwsan umah je..
so aku gtau le aku x berani nk bw..
eemmmm..
kami pikir kalu dpt auto pnya keta xpe le.. kinah bw... bila ada polis aku tukar le...(wlaupun x pnah bw auto)aagagagaa..
  • Hari sblumnyer...
aku gtau le kat @@##11
yg kami nak kuar esk...
tp aku x berani nk bw keta
so si @@##11 kata kalu x berani jgn le bw..
dia snggup nk mai dr perlis nk bw aku n member... huhuhu... jd driver
siap nak belnja kami suma lg..
dia kata suma di tanggung beres!!
ku pikir jd le..
last2 dia kol kata esk tu dia kena keja...
waaaaaaaaaaa
sadih skali...
xpele..
  • hari yg dinanti!!!
janjinyer nk kuar kul 11 pg
huhuhu,,, tp pas solat subuh suma tido blik n bgn kul 10pg
huhu.. pnya le cerdik kami suma.. pg tu baru nk tmpah keta
abg keta tu kata kena mai bincang kat tmpat dia
siap2 pnya ciap.. last2 kuar kul 12 t/hari
kami g le kat tmpt keta tu
waaaaaa
sadih... abg tu kata ada keta manual je
kinah dh muka tarik diri dr awl2 lg
dia kata dia dh lupa nk bw manual...
berpeluh aku... aku cadangkan sewa tksi... tp lela kata teksi penuh... memandangkan hari tu hari cuti...
so suma bdk2 UiTM kuar le..
hnya ada 1 jln je...
iaitu... aku drive
members2 bg sokongn sbb aku kata aku x yakin nk bw
eeeemmm
dorg kata,,, try g ubah keta dlu..
so... aku pun g le ubah keta n bw ke dpn..
ok je aku bw..
so suma puas hati n stuju aku bw..
tp bila suma dh ready nk naik
keta tu plak buat hal...
xleh start (tu keta iswara)
huhuhu
malng btul..
xpela.. abg tu kata bw je le.. keta kncil
mula2 dorg xnk sbb kami 6 org
msti smpit pnya
tp aku cakap naik je le... lagi pun ngn kancil aku berani skit
maka.. naik le kami
aku pesan kat suma supaya dok diam2
heheheh
perpeluh2 gak aku bw
tp alhamdulillah suma berjln lancar
kami ke center square pastu ke tanjung dawai...
suma berjalan lancar cuma ada le mati2 ejen 2 3 kali kat traffic light
hehehe
tp aku cool je...
yg mencabar sikit bila nk blik dr tanjung dawai le
dh kul 8 lebih... gelap gila tmpat tu... takut aku bw..
mmg gelap... keta plak jarang2
hnya harap kat lmpu keta je coz xde lmpu jln
tp alhamdulillah..
akhirnyer smpai gak kami kat uitm
aku dah rasa yakin le bw keta pas nie..
(x sia2 aku belajr.. hehehe terror le gak sekali test dh lulus!! alamak terperasan plak)..
apa2 pun bg aku perkara yg pnting semasa memandu ialah
  • doa
  • restu ibu bapa
  • focus
  • relax
  • x tension2

insyaAllah selamat spjg perjalanan

No comments:

Post a Comment